Olympiáda 2002 - piškvorky

Olympiáda 2002 - piškvorky

První turnaj, na kterém se setkali internetoví hráči, průlomový rok.


Před turnajem se v místě konání počaly tvořit hloučky nesměle se seznamujících hráčů a hráček, kteří se však většinou znali a jen si ke známým jménům a hráčským strategiím přidávali příslušné vizuální informace. Jednotlivé hloučky stejných serverů se postupně zhlukly v silnější a všichni se těšili ze vzájemného seznámení a na poturnajovou oslavu. Nejprve však bylo nutno určit vítěze.

Hrálo se švýcarským systémem na později upřesněných 5 kol. Pokud nebyl po prvních dvou hrách jasný vítěz, hrála se ještě jedna poslední hra. Velikost pole pro nelítostné souboje byla vybrána 15 x 15. Již před turnajem byl stanoven zajímavý začátek, který by měl trochu stírat výhodu začínajícího hráče. První hráč zahrál křížek, kolečko, křížek a druhý si vybral, za které symboly bude hrát. Proto se první snažil navrhnout pozici, která je co nejvíce vyrovnaná pro obě strany.

Turnaje se zúčastnilo celkem 18 hráčů. Téměř všichni byli silný nadprůměr a je dosti pravděpodobné, že v ČR jěstě nikdy nebyl lépe obsazený turnaj v piškvorkách. Jednotlivá kola už byla v plném proudu. V místosti viselo napětí občas přerušené přepnutím šachových hodin.

Po několika kolech se vytřídila očekávaná špička. V úplném závěru turnaje se utkal Massagerrrr, který měl všechny 4 body, s Nejlepším, kterému se nakonec podařilo uhájit proti Kaprarovi půlbod. Bylo jasné, že z tohoto vzájmného zápasu vyjde celkový vítěz. Polovička zúčastněných pozorovala zápas a ta druhá, která se ke stolu už nevešla, mezi sebou zápolila v přátelských turnajích. Vítězem se stal Nejlepší, který v intenzivně sledovaném utkání porazil Masse 2:0. Jediný leg, který Nejlepší ztratil, byl z utkání s Kaprarem - ten obsadil ono třetí místo.

Následovala spousta hráčů s třemi body z pěti možných. Někteří hráči odehráli kvůli své nedochylnosti pouze zápasy čtyři. První desítku obsadili hráči trénovaní vzájemnými zápasy přes internet. Pozadu tak zůstali další významní soupeři a někteří výherci jiných turnajů si museli poopravit vědomí o kvalitě konkurence.

Jako všichni ostatní medailisté na MSO2002 byli první tři ověšeni krásnými plackami a i nějakou cenu dostali.

Ti, kteří jen trošku mohli, vyrazili na oslavu a ti, kteří mohli i další den, prozkoumali další varianty piškvorek (renju, 3D, 4D, žravé,...) a spoustu dalších her.

Turnaj se tak stal skvělou možností reálného kontaktu známých ze sítě sítí a ti se i přes občasné velké dálky této šance chytli a zvedli kvalitu turnaje k nevídaným výšinám.