Online zpravodajství z Budapeště - článek

ČESKÁ VÝPRAVA ZÍSKALA ZLATO NA PRVNÍM TÝMOVÉM EVROPSKÉM MISTROVSTVÍ V GOMOKU!!

čtvrtek 19.7.

15:35 Aleš, Peroxid, Kedlub, Bano, Gregi a Pája se scházíme v Praze na Hlavním nádraží a jdeme do vlaku. Bohužel jsme každý měli místenku od jiného kupé a tak jsme měli opravdu štěstí, když jsme našli kupé jen pro nás. Než se ale vlak rozjel, Aleše s Banem vyhodili jiní dva Maďaři s místenkou na jejich místa. Oba šli hrát piškvorky do jídelního vozu, kde stálo jedno jídlo, co podle obrázku vypadalo jako dětská porce, v průměru 300Kč.

V Brně se k nám připojila Olšava s Martinem Kolouchem. Ondik kvůli zpoždění nestihl o 5 minut návazný spoj a musí přespat v Břeclavi.

21:15 Stavíme ve stanici Štůrovo, kde nabíráme přes 3 hodiny zpoždění. Attila, který nás měl autem vyzvednout na nádraží, jde spát. Čas si krátíme hrou Prší. Venku taky prší.

0:50 Vyrážíme ze Štůrovo do Budapeště.

2:20 Příjezd do Budapeště. Bereme si Taxi a jedem do našeho penzionu. Tam nás uvítá Utratos slovy "Where is Absinth?". Dále nás tu čekají i Arczi, Henry a Nikolay. Arczi se ptal, kde je Míša z Pardubic.

2:50 Polská výprava přijela v sestavě: Arczi, Dress, Utratos, Puholek a Henry a mají tu pokoje maximálně po 4 lůžkách. Aleš nechtěl, aby Utratos spal sám, tak rozdělil pokoje, že Olšava s Martinem mají 2lůžko, Bano s Ondikem mají 2lůžko (Nevím, jestli mají růžové povlečení), s Utratosem spí Pája a pak i Kedlub a Peroxid a Aleš spí někde sám. Utratos duchapřítomě ukradl Banovi z pokoje elektrický větrák, protože je tu příšerný vedro jako někde v tropech.

pátek 20.7.

11:15 Probouzíme se. Celou noc nám sice vrzalo otevřené okno, ale dalo se u toho spát. Ovšem co každého probudilo, když do něj Utratos pořád mlátil ve snaze ho zavřít.

Čeká nás tu následující program:
July 19: Arrival of players - To nám tedy moc nevyšlo a Ondik je už úplně mimo plán :)
July 20: 13:30 Opening ceremony, 15:30 Round 1
July 21: 9:30 Round 2, Lunch break, 15:30 Round 3
July 22: 9:30 Round 4, Lunch break, 15:30 Round 5
July 23: Free day for rest, sightseeing, different activities
July 24: 9:30 Round 6, Lunch break, 15:30 Round 7
July 25: 9:30 Round 8, Lunch break, 15:30 Round 9
July 26: 9:30 Round 10, Lunch break, 17:00 Closing ceremony
July 27: Departure of players

Musíme si jít sehnat do Tesca něco ke snídani. Jsou mezi náma tací, co naposledy jedli oběd minulého dne a vzhledem k dlouhé noci a pozdnímu vstávání už je to skoro 24 hodin jen o vodě a uvítacímu panáku vodky od Arcziho.

11:52 Pobyt na pokoji nám usnadňuje pouze jedna dvojzásuvka pro 4 lidi. To by se dalo vydržet, kdyby jednu zdířku permanentně neobsazoval života nutný větrák.

12:04 Utratos prohrál svůj souboj se sprchou. Pohled na bojiště, koupelnu, je k pláči. Opodál stojící toaletní papír se zřejmě už nikdy docela nevzpamatuje. Vyrážíme na první expedici v zemi klobás. Do Tesca.

12:23 Cestou do Tesca Kedlub učinil zatím největší objev zájezdu. Zatímco český pes za plotem štěká "haf, haf", jeho maďarský kolega štěká "HUF, HUF".

13:15 Příjezd dalších lidí do Penzionu. Konečně přijel Ondik, dále dorazili organizátor Attila, Gergo, Dupsky, Oti, Igor, Rostas, a někdo další, který sedí celou dobu v koutě a nikdo neví, kdo to je.

13:30 Gergo a Oti slavnostně přijali výhru z tipovací soutěže v podobě magnetické desky.

13:45 Začíná Opening ceremony.

14:00 Konec ceremonie. Odpolední první kolo budou hrát proti sobě CZEA vs. CZEB, HUNA vs. HUNB, POL vs. MIX.

15:15 Ahoj mami! (Kedlub)

15:16 Ahoj Lauro! (Gergi)

15:17 Chcesz udelat cuszflek? (Gergo)

15:20 Napětí před prvním kolem stoupá. Pája se třese jako rosol, špióni jednotlivých týmů se snaží zjistit poslední informace. Také nám se konspirací podařilo zjistit nejutajovanější totožnost turnaje. Tajemný avatar, který sedí celo dobu v koutě a nikdo neví, kdo to je, si říká...gergelice1 !

15:20 První kolo bude zároveň to nejtěžší. Souboj o první místo v turnaji. Česko A vs Česko B ! Vyzýváme fanoušky ať posílají tipy na výsledek.

turnaj

15:31 Jdeme do hrací haly, která je od našeho penzionu asi 10 minut pěšky, pokud se cestou Kedlub neztratí.

20:20 První zahřívací kolo určilo jasné favority turnaje. CZE A se totiž umístilo na 1. místě v průběžném pořadí.
Round 1

Poland vs Team International (2,5-1,5)

Tamiola – Eged 1:0

Háša – Laube 0:1
Nykl – Rybka 1:0
Brdková – Tesařík 0:1

Hungary A vs Hungary B (4-0)

Tóth – Rostás 1:0

4. International 1,5p
5. Hungary B 0p
6. Czech Republic B 0p

23:09 Přihlásili jsme se tu se čtyřma laptopama do Turnaje. Nick Bano hráli Bano a Gergo, na nicku szczurkanalowy hrál Ondik, Arczi a Utratos, na nicku testif hráli Kedlub, Gregi a Peroxid, jištěný Iecem. Autíčkocz obstarával sám Aleš.

sobota 21.7.

turnaj

8:54 Arczi razí taktiku "Když je tričko špinavý, tak ho otočím"

9:44 Maďarská jídla pálí dvakrát..

13:09 Gregi se postaral o překvapení dnešního dne, když porazil mistra Polska 2010 Zukoleho v jeho vlastním openu!!

Round 2

Hungary A vs International (2-2)
Tóth – Eged 1:0
Harmasz – Dupszki 1:0
Hegedűs – Poltaraskiy 0:1
Kolouch – Gyenes 0:1

turnaj Hungary B vs Czech A (0-4)
Rostás – Nipoti 0:1

5.Cze B 2p
6.Hun B 0p

turnaj

18:43 Pája se postarala o druhé překvapení dnešního dne, když porazila Drabose! CzeB tak porazilo HunB 4:0 a upevňuje si tak čtvrtou pozici v žebříčku jen 0,5 bodu za Polskem.

Round 3

4.Cze B 6p
5.Int 4p
6.Hun B 0p

22:11 Objednali jsme si hromadně pizzu a Utratos s Gergem mi vzali mojí pizzu a užrali mi dva trojúhelníky, než zjistili, že mají špatnou. (Perox)

23:07 Začínáme hrát hru Mafia. Kolem stolu sedíme Peroxid, po mé levici sedí Gabor, Iec, Gergo, Henry, Arczi, Utratos, Olsava, Nikolay, náš recepční co hraje s náma, Kedlub a po mé pravici sedí Gregi.

turnaj

23:53 Hláška dne při Mafii. Náš recepční co hraje s náma: "I'm a host here."
Iec: "What?"
Recepční: "I'm a HOST"
Iec: "Horse or what?!?"

neděle 22.7.

8:31 dnes nás čeká nejtěžší den, kdy se bude lámat chleba. CzeA hraje proti POL a HunA.

Round 4

International vs Hungary B (4-0)
Eged – Rostás 1:0
Fűri – Harmasz 0:1
Poltaratskiy – Sapszon 1:0
Drabos – Jonsson 0:1

turnaj Czech Republic B vs Hungary A (0-4)
Zowadová – Tóth 0:1
Dupszki – Hasa 1:0
Rybka – Hegedűs 0:1
Gyenes – Brdková 1:0

Poland vs Czech Republic A (3-1)
Tamiola – Nipoti 1:0

4. Int 8p
5. Cze B 6p
6. Hun B 0p

13:15 Po čtvrtém kole s Polskem jsme spíše ztratili. Stav 3:1 asi nikdo nečekal. Jen Ondik si poradil s Utratosem. Bano prohrál celkem dlouho vyrovnanou hru s Arczim, Kedlub prohrál hru na špatnou analýzu a Peroxid nestačil na Puholka.

Round 5

International vs Czech Republic B (1,5-2,5)
Eged – Zowadová 0:1
Hasa – Harmasz 0:1
Poltaratskiy – Rybka 0,5:0,5
Brdková – Jonsson 1:0

Poland vs Hungary B (3-1)
turnaj Tamiola – Rostás 1:0
Fűri – Zukowski 1:0
Nowakowski – Sapszon 1:0
Drabos – Zajk 0:1

Czech Republic A vs Hungary A (3-1)
Nipoti – Tóth 1:0

4. Int 9,5p
5. Cze B 8,5p

turnaj

20:26 S HunA se nám docela zadařilo. Jen Kedlub zaváhal s Dupszkim. Výhra 3:1 nás posouvá na první místo průběžného pořadí.

20:35 Pár zajímavostí: V posledním pátém kole první půlky vyhrály všechny holky. Zukowski - současný třetí hráč světa - má zatím jen jeden bod na turnaji.

20:46 Pája urvala druhý skalp, když zvítězila v dlouhé napínavé hře nad Perem Jonssonem (SWE). Peroxid povodil Gábora. Napřed ho nechal trochu namlsat a pak s přehledem doŠoupal hru k výhře. Takovou šušňandu ještě neviděl..

turnaj

21:13 Vyrazili jsme poznat noční život pod vedením Gerga. Jeli jsme autobusem do centra a tam asi hodinu hledali vyhovující podnik. Nakonec jsme zakotvili v pizzerii, kde jsme se sešli i s Attilou a ostatními. Sotva jsme dojedli svá jídla a někteří si objednali druhé pivo, tak nás vyhodili ze zahrádky, že ji zavírají, ať jdeme dopít dovnitř. Sotva jsme si sedli dovnitř, tak nás jinej vyhodil, že zavírají úplně, ať si to jdem dopít an stojáka na ulici. Naše toulky Budapeští se tedy dostaly do druhého kola. Koupili jsme si všichni plechy a přesunuli jsme se na náplavku Dunaje.

pondělí 23.7.

11:32 Dneska jsme si se vstáváním dali na čas. Máme den volna a tak nás čeká procházka po městě snad i návštěva vyhlášených lázní. Olšava s Martinem už odjeli a večer přijede Purkys.

14:54 Zjistili jsme, že nejhezčí holky v Maďarsku jsou turistky.

15:36 Přesunili jsme se autobusem a metrem do centra a zašli si do na oběd na místní speciality. Restaurace byla opravdu speciální. Na pánských toaletách byl boxovací pytel :) Po obědě se cesty naší skupiny rozešly. Česká skupinka bez Bana ale s Peterem Jonssonem zašla do lázní, kde strávila zbytek odpoledne až do západu slunce. Koupání, sauna, termální lázně a Gregiho fórky s koupací čepicí na nevinné maďarské dívence nás vyčerpaly snad více, než chození po památkách. Gregi sice se svou Femme Fatale do sprch jít nemohl, ale o to víc v hale vyhlížel, kdy už vyjde z dámské sekce. Jeho naděje značně stouply, když Kedlub zjistil, že si v šatnách zapomněl desku a musel se tedy vrátit. Neuvěřitelné se stalo skutkem a Gregi svou novou lásku již nespatřil. Pozornému čtenáři jistě došlo, že musela vyjít dřív než my a z toho vyplývá, že se nemyla a proto stejně nebylo o co stát..

turnaj

21:52 Po večeři ve včerejší pizzerii, jsme chtěli zajít do koktejl baru, ale žádný jsme nenašli, i když jsme šli na doporučení od barmanky Judity. Touha po koktejlech se nám proměnila v procházku noční scenéríí dunajského velkoměsta a kolem půlnoci jsme vyhodnotili, že bude lepší se vrátit na hotel bez koktejlu. Kolem jedné jsme se vrátili zpět na hotel. Mohli jsme se ovšem vrátit o pět minut dřív, kdyby Gregi v autobusu nezahlásil: "Ještě nevystupujem, až tu další...."

úterý 24.7.

9:15 Dnešní vstávání nebylo zrovna z těch včasných. Pája, naše ranní ptáče, si zamáčkla budík a všichni na našem pokoji se tedy vzbudili čtvrt hodiny před začátkem šestého kola. Nutno podotknout, že hrací hala je asi 8 minut chůze od penzionu.

Round 6

4. Int 9,5p
5. Cze B 8,5p

turnaj

13:28 Po prvním kole dnešního dne jsme hráli ve vedlejší hale pinec. Kedlub a Gregi nestačili ve čtyřhře na Gerga s Dupszkim a potom povodili Peroxid s Igorem 2:0 Arcziho s Puholkem.

16:49 V sedmém kole zatím vede Cze A 3:0 nad Hun B. Kedlub ještě svádí boj s Ester Fűri, přemožitelkou Zukowskiho. Naproti tomu všechny čtyři hry CzeB vs. Pol se ještě hrají. Pája má po sedmém tahu s časem 1:34 náskok 20 minut na Puholka, Zukowski již hodinu přemýšlí nad šestým tahem svého swapu2, který zahrál na Gregiho schema. Arczi vymýšlí svůj desátý tah na Purkysův útok a Aleš se s Utratosem tahá o tempo na podložce.

19:02 Purkys mohl zahrát remízu, když se posledním Arcziho útočným tahem rozhodoval mezi dvouma obrannýma tahama. V časovém presu bohužel vybral ten špatný tah a prohrál. Aleš uhrál remízu s Utratosem a sebral polskému týmu důležitý půl bod! Pája a Gregi svůj souboj prohráli. Kedlub vyhrál a CzeA má povinné 4 body.

turnaj

19:38 Tento turnaj se bude hrát do posledního kola a každá hra rozhoduje o pořadí týmů. Tým International hodně promluví do výsledku. Mají silné hráče a je pro nás důležité, abychom s nimi neztratili a naopak aby co nejvíc brali HunA a POL. S polským týmem bohužel už prohráli 4:0 a proto mrzí, že měl Nikolay ve hře s Utratosem dvoutahový win, který zahrál v jiném pořadí na cut a následně prohrál. Teď ještě fandíme Henrymu proti Dupszkimu a Igorovi proti Gergovi a z penzionu čekáme na výsledky sedmého kola.

Round 7

4. Cze B 13p
5. Int 10p
turnaj

19:36 Deváté kolo se povedlo oboum českým týmům. Bano přehál ve velmi krátké hře Arcziho a Ondik nabídl Utratosovi taktickou remízu i když Peroxid a Kedlub své hry prohráli. Věděli jsme, že nám na Poláky 1,5 bodu stačí. Velká gratulace patří ale i českému týmu B, který dokázal maďarské áčko obehrát zatím o dva body!! Kooperace obou národních mužstev v přípravě se vyplatila, když si Aleš poradil s Otiho schémátkem a zahrál naučený surewin. Na konci hry měl 2:01 času :-) Purkys dostal ten samý open jako Aleš, ale bohužel zahrál jinam už pátý tah a dále na Gerga nestačil. O překvapení dnešního dne se postaral Gregi, když připraveným schematem donutil Dupszkiho zahrát swap2 a následně velice brilantně dovést hru k vítěznému konci. Tato Gregiho hra zajistila A týmu první místo a Gregi má dneska večer při oslavách dovoleno si čuchnout k zátce od piva.

19:53 Pája ještě jako poslední dohrává svůj duel s Pekingem a vypadá to na remízovou situaci.

20:21 Jak jsme očekávali, tak se i stalo. Pája remizovala a B tým má tak reálnou šanci udržet si čtvrté místo!

Round 9

4. Cze B 15,5p
5. Int 14p
6. Hun B 1p

20:37 Zítřejší poslední kolo můžeme hrát v klidu a rozhodnout, komu pustíme druhej flek :-P

20:38 Attila nám nachystal minutkový turnaj s 3 sekundami na tah. Skoro všichni se ho účastní a největším favoritem je určitě časovkář IEC :-)

Minutkový turnaj

Místo Jméno Skóre M-Buch. Buch. Berg.
1 Puholek,___6 ____19.5 27.0 21.50
16 Nikolay,__ 2_____18.0 24.0 4.50
17 Peterjo,__ 2_____16.5 21.5 3.00
18 Misza,____0_____15.0 21.5 0.00

Prvních pět hráčů šlo do finále v systému Round robin a výsledky jsou:

1. Henry, 4
  2. Arczi, 3.5
  3. Puholek, 3
  4. Dupsky, 2.5
  5. Kedlub, 2

čtvrtek 26.7.

0:37 Peroxid je po prvních dvou vyhraných kolech v pokeru chipleader :-) Asi v jednu hodinu nás slečna z penzionu vyhodila z terasy, tak jsme museli poker dohrát u nás na pokoji a vítězem se nakonec stal Utratos a druhý byl Gregi. Výhru si rozdělili v poměru 70:30.

08:50 Dnešní ráno jsme se museli, náš pokoj a ještě poláci, vystěhovat z pokoje kvůli nadcházejícím závodům F1. Bydlíme hned přes ulici a alespoň už máme sbaleno.

13:28 V posledním kole turnaje se i přes jisté prvenství nevypustila (krom Ondika) žádná hra. Bano a Kedlub bojují s Gergem a Dupszkim o každý kousek desky. Peroxid vyhrál celkem rychle nad Pekingem a Pája remizovala s Peterem Jonssonem. Purkys porazil Igora, Gregi prohrál s Henrym a Aleš prohrál s Nikolajem.

13:58 Kedlub prohrává s Dupszkim a Bano prohrál s Gergem v nejdelší hře dnešního dne. V posledním kole s Maďarskem jsme tedy prohráli 3:1. Naproti tomu Česko B si ziskem 1,5 bodu zajistilo senzační 4. místo!

Round 10

5. Team International 16,5p
6. Hungary B 1p

turnaj

14:44 Attila chce vyhlásit i nejlepší hráče na každém ze 4 stolů, ale na prvním stole se umístili Arczi, Bano a Gergo s 8 body na prvním místě společně. Jelikož Attila nemá tolik cen na rozdání, tak tito tři borci hrají rozstřel na 20 minut Round Robin s pěti sekundama na tah. Pája zapisuje tahy.

14:50 Gergo vyhrál první hru nad Arczim a ke stolu zasedá Arczi a Bano.

15:06 Bano podlehl Arcziho pohledu a prohrál. Teď hraje s Gergem a když Gerga porazí, je to zase nerozhodně.

15:40 Ve třetím kole Bano vyhrál a je tudíž zase remíza. V dalším rozstřelu se hraje na 10 minut bez extra času na tah a s obráceným zahájením. Gergo už vyhrál s Arczim. Teď hraje s Arczim Bano.

15:52 Bano porazil Arcziho, který se tak umístil na třetím místě prvních stolů. Nyní hraje o první místo nejprestižnějšího stolu Bano s Gergem, který postavil "rusáka". Bano zahrál swap2.

16:16 Bano vyhrál v nejvíc uchvacacující hře dnešního rozstřelu. Gergo mu připravil velice složitou situaci a Bano ji velice brilantně ubránil. Hra se přehoupla k časování, kdy měl Gergo půl minuty na Vláďovu minutu a půl. Gergo se snažil opět převzít tempo, ale přehlídl Banovu nástrahu v podobě fukumi. Bano a Ondik jsou tak dva čeští hráči, kteří vyhráli své stoly.

Individuální výsledky jednotlivých stolů

(první tři z každého, 10 bodů max.)
Stůl 1: Nipoti 8(+3), Tóth 8(+2), Tamiola 8(+1)
Stůl 2: Dupszki 7, Harmasz 6,5, Laube 6
Stůl 3: Nykl 8, Hegedűs 6,5, Poltaratskiy 6,5
Stůl 4: Zajk 10, Tesařík 8, Brdková 4

Diskuze k článku

[ reagovat ]Peroxid | 7.1.2013 - 16:33
Cesta za ZLATEM
Připravil jsem pro vás malé doplnění naší cesty za zlatem v podobě záznamů her. :) Nyní si můžete prohlédnout renliby ze všechy stolů jednotlivých kol jak šly po sobě.
[ reagovat ]Purkys | 8.1.2013 - 10:49
Re: Cesta za ZLATEM
nevíš, zda jsou tam i ty hry z toho "rozstřelu" o to pořadí na prvních stolech mezi banem, arczim a gergem?
[ reagovat ]Peroxid | 8.1.2013 - 13:09
Re: Re: Cesta za ZLATEM
Jsou jako poslední. Extra games.
[ reagovat ]žáček | 21.11.2012 - 19:20
gratulace
RESPEKT!
[ reagovat ]peroxid | 29.7.2012 - 15:59
Konec
Doplnil jsem poslední výsledky a statistiky a článek je tímto uzavřený. Děkujeme všem za podporu!!
[ reagovat ]Kajman | 27.7.2012 - 19:30
repre
Gratulace :-)
[ reagovat ]ingrik | 27.7.2012 - 14:16
obrovská gratulace
[ reagovat ]VenyK | 26.7.2012 - 17:27
BANO SUPER, GRATULUJI :-) I ONDÍKOVI. VELKÁ GRATULACE PATŘÍ CELÉ ČESKÉ VÝPRAVĚ. HRÁLI JSTE SKVĚLE-SMEKÁM PŘED VÁMI... SLEDOVAT ON-LINE ZPRAVODAJSTVÍ, BYLO ZÁŽITEK :-)
[ reagovat ]VenyK | 26.7.2012 - 15:32
To je napínavé :-) Bano drž se.
[ reagovat ]Olsava | 25.7.2012 - 21:15
Re: rozhodující bod
No já si myslím, že i kdyby si to spočítal, tak pro poláky je podstatnější dostat se nad maďary než řešit o kolik bodů zvítězí češi ;-) VELKÁ GRATULACE !!!!!!
[ reagovat ]Teovan | 25.7.2012 - 20:32
rozhodující bod
Jaktože utratos remízu přijal? Nevěděl, že tím získame zlato?
[ reagovat ]Peroxid | 25.7.2012 - 20:36
Re: rozhodující bod
Asi to neměl spočítaný. Ale tak měl zase míň času a Ondik měl tempo. Jinak sorry, že jsme neaktualizovali článek. Před tímhle kolem jsme se hodně připravovali, tak nebyl moc čas :)
[ reagovat ]Teovan | 25.7.2012 - 20:55
Re: Re: rozhodující bod
V pohodě, to je jasný. My offline fanoušci jsme jen lační po každém novém infu, každou minutou aktualizujeme stránky, nedýcháme napětím atd. prostě sledovat na dálku piškvorky je tak vzrušující :-) Jediná škoda je, že se hry nevysílaly online, jak tomu bývá při renju. Ale i tak info výborný. Tak to dneska pořádně oslavte a zítra se ještě naplno snažte, ať porazíte maďary.
[ reagovat ]VenyK | 25.7.2012 - 21:12
Re: Re: Re: rozhodující bod
Souhlasím s Teovanem :-)...A doufám, že v úterý v klubu uvidím zlaté medaile ;-)
[ reagovat ]Teovan | 25.7.2012 - 20:02
Super! Velká gratulace!A Před B týmem kloubouk dolů.